Dyskusje na temat działalności WTG, organizacji, planów, działań, spotkań, itd.
Odpowiedz

Nowy regulamin forum dyskusyjnego

08 sty 2007, 12:13

Witam,

Na forum, w temacie "Działalność Towarzystwa" został umieszczony nowy Regulamin naszego forum. Proszę zatem wszystkich uczestników o przeczytanie Regulaminu dostępnego na stronie:

http://www.wtg-gniazdo.org/forum/viewtopic.php?p=273#273

Pozostawienie i używanie konta na Forum WTG "Gniazdo" od tej chwili oznacza zaakceptowanie Regulaminu.

W szczególności proszę wszystkich, którzy dotychczas tego nie zrobili o uzupełnienie profilu (dostępne w menu Profil) o pełne imię i nazwisko oraz miasto (a w przypadku zagranicy także kraj) zamieszkania.

Pozdrawiam

Maciej Głowiak

08 sty 2007, 13:21

Witam!
Regulamin jest b.dobry. Mam tylko prośbe aby umieścic go w takim miejscu by był natychmiast widoczny, po zalogowaniu sie, na forum.

Pozdrawiam
Wojtek

08 sty 2007, 14:47

Wojtku,

Wstawiłem w każdym dziale forum, a dodatkowo jest na górze.

Maciej

Nowy regulamin forum dyskusyjnego

13 sty 2007, 21:07

Witam, regulamin jest bardzo dobry. Niestety jeszcze wiele uzytkownikow nie uzupelnilo swoje dane.
Dobrze by bylo podanie E-maila i jezeli ktos ma strone i ten link!
Wtedy mozna sie poinformowac gdzie ktos szuka i evtl. sie skontaktowac.
Widze ze z niemiec ktos pisal, niestety nie ma tez danych.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie Irena

07 sty 2008, 09:49

Witam,

Wprowadziłem niewielkie zmiany w regulaminie.

Pierwszą rzeczą było bardziej jednoznaczne stwierdzenie, że przy rejestracji wymagane jest podanie imienia, nazwiska oraz miasta/miejsca zamieszkania. Wiele osób rejestruje się bez podania nazwiska (co śmieszniejsze czasem ludzie nie podają nazwiska, a ono znajduje się w adresie e-mail! ;)). Prawdę mówiąc nie jestem do końca przekonany, co z takimi osobami robić. Z jednej strony jest dla nas (WTG) ważne aby ludzie na forum nie byli anonimowi, z drugiej zaś być może taka osoba będzie posiadała brakujący element naszej "układanki" genealogicznej (na to akurat uwagę zwrócił mi Piotrek). Kiedyś wysyłałem maile do takich osób z prośbą o uzupełnienie profilu - zgadnijcie ile osób odpowiedziało?

Drugą rzeczą jest zapis o nieużywaniu samych wielkich liter. Rozumiem, że każdy chce wyróżnić swoje ogłoszenie, swój temat spośród innych, ale gdyby wszyscy chcieli tak wyróżniać swoje posty, to nie bylibyśmy w stanie przeczytać czegokolwiek. Poza tym, używanie samych wielkich liter w napisach innych niż inskrypcje łacińskie na budynkach jest dla mnie denerwujące i mniej czytelne. Zresztą podobnie jak nieużywanie interpunkcji i pisanie wszystkiego tylko małymi literami.
(Kiedyś nawet ktoś - pozdrawiam go zresztą - powiedział, że traktuje poważnie wszystkie maile z prośbą o pomoc oprócz tych pisanych tylko małymi literami bez znaków przestankowych i na te z reguły nie odpowiada). Zostawiam to pod rozwagę. Nie mam większego wpływu na posty nowych osób, które się rejestrują wpisują coś i zapominają o forum (te będę poprawiał), ale chciałem uwrażliwić na tę kwestię osoby stale używające forum.

Maciej

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

01 cze 2008, 20:12

Trochę odkurzę starszawy nieco temat.
Moja uwaga czy też może zapytanie dotyczyć będzie pkt 6 regulaminu i oparta będzie na osobistych doświadczeniach.
Być może zbyt szybko przeczytałem regulamin i czegoś nie zauważyłem, ale lepiej będzie jak Admin napisze jak postąpi w nast. przypadku:

Na jednym z for jeden z forowiczów użył słów "niezrównoważony psychicznie" w stosunku do osoby ogólnie znanej w środowisku, zajmującej wysokie kierownicze stanowisko w branżowych strukturach ogólnopolskich.
Rzecz dotyczyła forum "zawodowego" związanego z konkretnym zawodem, a okazją były zmiany personalne w firmie, przy czym osoba wobec której użyte zostały użyte te słowa została powołana na wysokie stanowisko.
Zacytowane słowa "wisiały" na forum ok. 3 godzin, bez jakiejkolwiek reakcji ze strony Admina/moderatora.
Nie wytrzymałem - napisałem post że na forum nie powinno się używać takich określeń.
Wskazałem też link do strony opisującej perypetie właściciela portalu, który nie zareagował na obraźliwe wpisy w stosunku do konkretnych osób zamieszczone na forum jego portalu.
Było w tej sprawie dochodzenie prokuratorskie, sąd, wyrok, trwa to chyba jeszcze do dzisiaj...
(Zainteresowanym podam ten link na PW.)
Reakcja admina była natychmiastowa - mój post został błyskawicznie usunięty, a ja obsobaczony za przekroczenie kompetencji, bo od zwracania uwagi forowiczom jest tylko i wyłącznie Admin.
Kolejny mój post zawierał zapytanie dlaczego mnie wykasowano, pozostawiając jeszcze słowa na które zwróciłem uwagę, oraz kilka innych postów z "brzydkimi sławami" : du....; gó....i podobnymi.
Ten post również został natychmiast usunięty. Jednocześnie "wykropkowano" słowa "niezrównoważony psychicznie", pozostawiając jednak inne, obraźliwe posty.
Ja zaś dostałem od Admina PW, która tak mnie "zagotowała" że niezwłocznie zlikwidowałem swój profil na tym forum i usunąłem link do tego forum z "zakładek".
Było trochę przykro - podobało mi się tam, trochę też na tym forum napisałem, otrzymałem podziękowania za moje porady, ogólnie - było miło...

Stąd mam zapytanie do władz tego forum : jaka byłaby reakcja admina/ moderatora na mój wpis w podobnej sytuacji gdyby coś takiego nastąpiło na tym forum ?
Z uwagi na "spokojny" temat tego forum, daleki mod jakichkolwiek rozgrywek personalnych raczej nie przewiduję używania takich określeń przez naszych forowiczów, ale tak na wszelki wypadek pozwoliłem sobie napisać ten post.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

01 cze 2008, 21:15

Z jednej strony masz rację - wszyscy musimy troszczyć się o poziom naszego forum. Ale jest coś takiego jak "Raportuj ten post" (taki mały wykrzykniczek w prawym górnym rogu - tak to wygląda na tym forum, na innych forach może to wyglądać inaczej). Czy czasem nie warto, zamiast odpowiadac na forum na post "poniżej pasa" kliknąć na ten wykrzyknik (nie jest to kliknięcie anonimowe) i resztę pozostawić moderatorom. A jeśli oni nie umieją zareagować - to pozostaje zrobić to, co zrobiłeś. Ja też pożegnałam się z jednym z forów genealogicznych gdy admin pozwalał na dyskusję polityczną na tym forum. Przecież to ja decyduję, w którym formum chcę uczestniczyć, a które jest na poziomie poniżej moich wymagań. I choć jeden czy drugi admin może stwierdzić o mnie: "Ten gość mi się nie podoba", ale jeśli komuś nie podobają się moje zasady to nie nie czuję się skrzywdzona odchodząc.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

01 cze 2008, 21:19

Witam!
Wobec tego że Admin jest na urlopie , a nie chcąc wchodzić w jego kompetencje, proponuję poczekać aż powróci.
W moim odczuciu to co Maria napisała jest wykładnikiem prawidłowej reakcji i zachowaniem się z klasą. :)
Pozdrawiam
Wojtek

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

02 cze 2008, 12:07

Jaś napisał(a): Ale jest coś takiego jak "Raportuj ten post" (taki mały wykrzykniczek w prawym górnym rogu

zastanawiałam się co to jest i z czym to się je :) , teraz wiem

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

15 cze 2008, 19:35

Witajcie,

Moje spojrzenie na tą sprawę jest następujące: jeśli jakiś post jest dla kogoś obraźliwy i zostanie to zgłoszone do administratora, post może zostać usunięty. Oczywiście decyzja należy do administratora lub moderatora - a tych jest na naszym forum kilku. Jeśli którykolwiek z nich stwierdzi, że post w jakikolwiek sposób jest niezgodny z regulaminem lub dobrym obyczajem, może usunąć częściowo lub całkowicie taki wpis.

Dotychczas nie mieliśmy zbyt wiele takich sytuacji. "Nożyce cenzora", jak zostało to później określone, cięły może 2-3 razy. :)
Oczywiście można z tym polemizować, ale forum WTG jest własnością i wizytówką WTG i niekoniecznie musi się tu znaleźć wszystko. Swoją drogą nawet w Hyde Parku nie można obrażać królowej...

W przytoczonym wyżej przypadku - jeśli zgłosiłbyś do mnie taki post, to prawdopodobnie (zależnie od okoliczności i kontekstu) zostałby on ocenzurowany. Na pewno nie miałbym pratensji do Ciebie, a co najwyżej do osoby, która napisała obraźliwe stwierdzenia. Wszystko zależy jednak od konkretnej sprawy.

Maciej

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

16 cze 2008, 15:45

Tak jak się spodziewałem - to forum "ma klasę".
Jest spokojnie, każdy pisze tak jak umie i to co chce napisać.
Co do "wykrzyknika" .
Nie bardzo zgadzam się z tym, że moim jedynym prawem w przypadku kontrowersyjnego, obraźliwego, nie odpowiadającego tematowi postu jest kliknięcie "wykrzyknika".
To najprostsze rozwiązanie. Klikam, i dalej to już kłopot "władz forum"...
A czy nie byłoby słusznym abym miał okazję publicznego zaprezentowania swoich poglądów o tym "złym" wpisie?
Być może że jest on zły tylko dla mnie, dla innych może być obojętnym, nie wartym dalszego nim zainteresowania, lub nawet humorystycznym....
Dyskusyjnym może być kolejność działań - czy najpierw "wykrzyknik" a potem wpis na forum, A może najpierw przedstawić swoje zdanie i potem przesłać sygnał Adminowi?
Ja mam odwagę wyraźnie napisać że nie podoba mi się to i to, że user coś - moim zdaniem- zrobił źle.
Chowanie się za plecy Admina - chyba nie o to chodzi.
Mój ogląd sprawy może być inny niż innych użytkowników forum, nie wyłączając admina/moderatora.
Chętnie też poznam zdanie innych forowiczów, dotyczące jakiegokolwiek mojego wpisu.
A nie tylko suchą formułkę że zostałem ukarany za przekroczenie jakiegoś punktu regulaminu, bez dania mi możliwości obrony.

Ostatnio przydarzył mi się kolejny "konflikt" z władzami innego forum.
A ponieważ jest to forum genealogiczne, to zapewne wielu z forowiczów forum WTG GNIAZDO zna sprawę.
Ta sprawa jeszcze trwa i mam zamiar doprowadzić ją do końca, tzn. do uzyskania odpowiedzi na zadane pytania; pytania zadane organizacji spoza forum i następnie przedstawienie tych informacji użytkownikom forum.
Nie zgodzę się żadną miarą ze stwierdzeniem że moim jedynym prawem i obowiązkiem wynikającym z "regulaminu forum" jest wyłącznie pisanie postów.
Również w żadnym wypadku nie zgodzę się z żądaniem abym swoje posty podpisywał pełnym imieniem i nazwiskiem.
Zgadzam się z tym, co napisał "mac" : w Hyde Parku można mówić wszystko. Także i na forum, z tą różnicą że na forum piszemy, a nie mówimy.
Ale w żadnym z tych przypadków nie wolno obrażać, i to nie tylko królowej....

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

16 cze 2008, 18:04

BTK47 napisał(a):Nie bardzo zgadzam się z tym, że moim jedynym prawem w przypadku kontrowersyjnego, obraźliwego, nie odpowiadającego tematowi postu jest kliknięcie "wykrzyknika".
To najprostsze rozwiązanie. Klikam, i dalej to już kłopot "władz forum"...
A czy nie byłoby słusznym abym miał okazję publicznego zaprezentowania swoich poglądów o tym "złym" wpisie?
Są posty, z którymi się nie zgadzam i z nimi mogę dyskutować. Ale bywają też posty (choć na szczęście na tym Forum na takie nie natrafiłam), które pozwoliłam sobie nazwać "poniżej pasa"; posty, które nie zasługują na dyskusję. Te zostawmy moderatorom.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

14 sie 2013, 09:01

Witam,

zmienił się nieznacznie regulamin forum. Zgodnie z nowym punktem 8 obowiązuje zakaz reklamy w postach i stopkach. Wszelkie reklamy produktów i usług nie związanych z bieżącą dyskusją w wątkach będą uznawane za spam.

Oczywiście dopuszczamy możliwość podawania w stopkach własnych stron genealogicznych lub blogów, o ile związane są z charakterem tego forum.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

14 sie 2013, 15:27

mac napisał(a):Witam,

zmienił się nieznacznie regulamin forum. Zgodnie z nowym punktem 8 obowiązuje zakaz reklamy w postach i stopkach.


Świetny pomysł - ostatnio spamerzy uaktywnili się na naszym forum, więc dobrze, że taki zapis doszedł.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

14 sie 2013, 19:32

zmienił się nieznacznie regulamin forum. Zgodnie z nowym punktem 8 obowiązuje zakaz reklamy w postach i stopkach. Wszelkie reklamy produktów i usług nie związanych z bieżącą dyskusją w wątkach będą uznawane za spam.


No to jestem w kropce….
Podanie.

Zwracam się z uniżoną prośbą do wszystkich Ważnych na tym forum, wszelkich morderaustorów, wysokiej komisji aby nie traktowały mojego awaratamwam czy jak to się prawidłowo nazywa, no to z boczku przepraszam z boku postu jako reklamy wysokiej klasy wyrobów przemysłu wędliniarskiego.
Jeśli komisja uzna że jak się nie da to się nie da to postaram się dać żeby się dało.

Z wyrazami szacunku

Roman Szynka

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

14 sie 2013, 19:52

Romku.

Nie martw się, może Admini popatrzą na Ciebie łaskawym okiem.
Twój awatar z wizerunkiem Romana Szynki naprawdę kojarzy się z wszystkim - co miłe dla oka i języka,
a my przecież poprzez Forum wirtualnie się widzimy i do siebie mówimy.
Każdy skojarzy Cię z szynką, oj przepraszam z Szynką.
:D

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

15 sie 2013, 11:08

I z wieeeeelkim sercem!!! :D :D :D

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

23 maja 2020, 11:15

1. Nowi Użytkownicy Forum, w ogóle nie czytają przed rejestracją Regulaminu Forum WTG Gniazdo.

2. Wiele i coraz więcej postów nie jest wcale podpisanych.

3. Coraz częściej trafiamy na posty pisane nie po polsku. Przecież zdanie rozpoczynamy od dużej
litery, po kropce również piszemy dużą literę, o imionach i nazwiskach już nie wspomnę.

4. Podziękowanie za otrzymaną pomoc też zaczyna w wielu przypadkach iść w zapomnienie,
a przecież nic tutaj się nam nie należy, zwroty "Proszę o pomoc" i "Dziękuję za pomoc" są darmowe.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

28 maja 2020, 06:23

Danusiu,
Twój post umknął chyba uwadze pozostałych Forumowiczów. Pozwalam sobie go przypomnieć.
Ponadto odnoszę również wrażenie, że pojawia się coraz więcej osób z oczekiwaniami, iż tutaj na tym forum otrzymają wszystko to czego poszukują bez jakiegokolwiek wysiłku i udziału własnego. I chyba mają rację. Niektórzy z nas starają się pomóc, wyręczając takich jednorazowych poszukiwaczy aż nadto.
Ciekawostką jest wysyp „spadochroniarzy”, którzy w poście przywołują miejsce zamieszkania poza krajem; posty zazwyczaj w języku angielskim. Zastanawiające, że ich klawiatura zezwala na umieszczanie w innym miejscu postów z polskimi znakami diakrytycznymi.
Zachowujemy się jak nadopiekuńczy rodzice. Dajemy rybę, a nie wędkę. Pomagajmy sobie nawzajem, ale nie czyńmy z naszego forum biura genealogicznego. W biurze nie ma nic darmo. To dla tych, którzy nie mają czasu lub chęci na przyjemność odkrywania.

Pozdrawiam Ela

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

28 maja 2020, 08:34

Zgadzam się z przedmówcami. Wprawdzie nie udzielam się tak często jak pozostali użytkownicy forum, ale uważam, że osoby z niego korzystające powinni mieć szacunek do pozostałych. Powszechny jest brak zwrotów grzecznościowych, brak używania znaków interpunkcyjnych, wielkości liter i co najgorsze słownika ortograficznego. Członkowie i sympatycy Wielkopolskiego Towarzystwa Genealogicznego nie po to poświęcają swój czas na realizowanie rozmaitych projektów, aby być traktowani jak śmieci. To samo tyczy się autorów regulaminu, które powstało z myślą o dobru nas wszystkich.
Zastanawia mnie, czy użytkownicy forum mogą być upominani, nie tylko pisemnie, ale także przypinając im coś w stylu żółtych i czerwonych kartek, których zadaniem byłoby banowanie osób nie przestrzegających regulaminu. Na przykład: „ten użytkownik nie przestrzegał regulaminu forum dyskusyjnego” i po kilku takich zostanie zbanowany.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

31 maja 2020, 10:04

Witam

Proponuję usunąć albo zmienić punkt 14. regulaminu, ponieważ większość przepisów - ustawy tam powołanej - nie obowiązuje od dwóch lat. Definitywnie ustawa przestała obowiązywać w lutym 2019 r.

Re: Nowy regulamin forum dyskusyjnego

02 maja 2023, 10:43

Proponuję wprowadzić do Regulaminu zapis zakazujący publikacji na forum danych osobowych, w szczególności adresów mailowych. Narzekamy na spam, więc zabezpieczmy innych przed przejmowaniem ich adresów e-mail przez spamboty.

Podoba mi się pkt 3o regulaminu Forum genealodzy.pl:
- W treści wiadomości nie podawaj jawnie żadnego adresu poczty elektronicznej w niezmienionej, podstawowej formie. Jeśli już musisz podać adres e-mail (swój lub jakiejś instytucji), zamień go tak, by miał postać nieczytelną (lub przynajmniej mniej czytelną) dla robotów internetowych.
Odpowiedz