Tutaj prosimy umieszczać wszelkie prośby o lokalizację miejscowości, parafii, USC, prośby o odszukanie dokumentów w archiwach, znaczenie nazwisk itp.
Odpowiedz

Re: Jaka to parafia?

14 lis 2018, 18:44

Haniu
Chyba, ze ktos ma dostep, szukam /dla mojej kolezanki/
urodzenia Jadwigi Kaczyńskiej, ur. 7/9/1868 Godurowo.

Mam komplet ksiąg parafii Strzelce Wielkie (moi po kądzieli są stamtąd) ale tego wpisu tam nie ma :(

Re: Jaka to parafia?

14 lis 2018, 18:56

Pawel, juz Danka odszukala, byla zla data urodzenia, patrz tutaj:
viewtopic.php?p=145288#p145288
Dziekuje :)

Re: Jaka to parafia?

17 lis 2018, 15:49

Witajcie Kochani,
do jakiej Parafii należała wieś Jeziorko w XIX wieku? Mój przodek wędrował z Krągoli (Gmina Stare Miasto, parafia ewangelicka Żychlin, województwo wielkopolskie) do Gostkowa (parafia Wartkowice, województwo łódzkie). Między 1817 a 1826 mieszkał we wsi Jeziorko, gdzie urodziła mu się co najmniej 2 dzieci (dane z ich aktów ślubu). W jakiej parafii mam szukać aktów urodzenia?
Pozdrawiam
Agnieszka Komicz - Muszyńska

Re: Jaka to parafia?

17 lis 2018, 16:24

Jakieś Jeziorko jest w parafii Zagórów, inne w par. Godziesze WIelkie. Chyba, że chodziło o JeziorSko które miało własną parafię.

Re: Jaka to parafia?

18 lis 2018, 11:49

Biedronka napisał(a):Witajcie Kochani,
do jakiej Parafii należała wieś Jeziorko w XIX wieku? Mój przodek wędrował z Krągoli (Gmina Stare Miasto, parafia ewangelicka Żychlin, województwo wielkopolskie) do Gostkowa (parafia Wartkowice, województwo łódzkie). Między 1817 a 1826 mieszkał we wsi Jeziorko, gdzie urodziła mu się co najmniej 2 dzieci (dane z ich aktów ślubu). W jakiej parafii mam szukać aktów urodzenia?
Pozdrawiam
Agnieszka Komicz - Muszyńska

Być może chodzi o to Jeziorko
kliknij: tutaj
Dzisiaj przez ten teren przeszła odkrywka kopalniana. Najprawdopodobniej była to parafia Psary lub (przypuszczam, że mniej prawdopodobne) parafia Turek.
Jakich nazwisk szukasz?

Re: Jaka to parafia?

18 lis 2018, 17:23

Dziękuję za podpowiedzi. Poszukuję nazwiska Komicz (Kumicz, Kumitz). Andrzej Komicz po ślubie w Żychlinie wyjechał do wsi Jeziorko, później mieszkał w Lipnicy (parafia Uniejów), a na końcu w Gostkowie (par. Wartkowice). Jego ojciec w tym czasie mieszkał w Małyniu, zmarł w 1825 roku, nie wiem też co się stało z matką - czy ponownie wyszła za mąż, kiedy zmarła? Około 1820 roku Andrzejowi we wsi Jeziorko urodziła się córka Anna Melania, a około 1824 roku syn - Andrzej Erazm. Możliwe, że są tam też akty innych krewnych. Nie mogę też odnaleźć aktu zgonu Andrzeja Komicz (syna Jana Henryka Komicz i Doroty Sperling vel Wróbel, Wroblonka). Zmarł po 1845 roku.

Re: Jaka to parafia?

22 lis 2018, 18:57

Dzień dobry
Szynwałd, niedaleko Sępólna Krajeńskiego.
Obecnie parafia Wielowicz.
W jakiej parafii był Szynwałd nim powstała parafia w Wielowiczu?

Pozdrawiam
Sebastian

Re: Jaka to parafia?

22 lis 2018, 19:49

kFiatek napisał(a):Dzień dobry Szynwałd, niedaleko Sępólna Krajeńskiego.
Obecnie parafia Wielowicz. W jakiej parafii był Szynwałd nim powstała parafia w Wielowiczu?
Pozdrawiam Sebastian

Wygląda na to, że w Szynwałdzie parafia istnieje do dziś.

Historia kościoła

http://www.odznaka.kuj-pom.bydgoszcz.pt ... ynwald.htm

Diecezja Toruńska
Parafia pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Szynwałdzie
położenie, dekanat: Łasiński, rejon: Grudziądzki

https://diecezja-torun.pl/diecezja/para ... zynwaldzie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szynwa%C5 ... %C4%85dzki)

http://archiwum.szynwald.pl/historia

Re: Jaka to parafia?

22 lis 2018, 23:07

DankaW napisał(a):
kFiatek napisał(a):Dzień dobry Szynwałd, niedaleko Sępólna Krajeńskiego.
Obecnie parafia Wielowicz. W jakiej parafii był Szynwałd nim powstała parafia w Wielowiczu?
Pozdrawiam Sebastian

Wygląda na to, że w Szynwałdzie parafia istnieje do dziś.

Historia kościoła

http://www.odznaka.kuj-pom.bydgoszcz.pt ... ynwald.htm

Diecezja Toruńska
Parafia pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Szynwałdzie
położenie, dekanat: Łasiński, rejon: Grudziądzki

https://diecezja-torun.pl/diecezja/para ... zynwaldzie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Szynwa%C5 ... %C4%85dzki)

http://archiwum.szynwald.pl/historia


Nie o ten Szynwałd chodzi Pani Danko :)

Pozdrawiam
Sebastian

Re: Jaka to parafia?

22 lis 2018, 23:22

Przepraszam,
podałam linki do Szynwałdu położonego w powiecie grudziądzkim,
a chodzi o ten położony w powiecie sępoleńskim. :(

Nie potrafię pomóc, Regestr Diecezjów Czaykowskiego w ogóle nie wymienia takiej miejscowości.

Re: Jaka to parafia?

23 lis 2018, 13:59

Agnieszko
Jan Komicz mieszkał u syna Andrzeja (leśniczy)we wsi Jeziorko p.Małyń i tam zmarł w 1825r.( miał 67 lat) pozostała wdowa Anna Dorota Sperling
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 087&y=1491

Pozdrawiam Grażyna

Re: Jaka to parafia?

23 lis 2018, 20:23

DankaW napisał(a):Przepraszam,
podałam linki do Szynwałdu położonego w powiecie grudziądzkim,
a chodzi o ten położony w powiecie sępoleńskim. :(

Nie potrafię pomóc, Regestr Diecezjów Czaykowskiego w ogóle nie wymienia takiej miejscowości.


Szynwałd należał wcześniej do par. katolickiej WIęcbork.

Re: Jaka to parafia?

23 lis 2018, 22:11

Łukasz Bielecki napisał(a):
DankaW napisał(a):Przepraszam,
podałam linki do Szynwałdu położonego w powiecie grudziądzkim,
a chodzi o ten położony w powiecie sępoleńskim. :(

Nie potrafię pomóc, Regestr Diecezjów Czaykowskiego w ogóle nie wymienia takiej miejscowości.


Szynwałd należał wcześniej do par. katolickiej WIęcbork.

Dziękuję Łukaszu za "wybawienie z wpadki".

Dodam o Regestrze Diecezjów.
Był tworzony na podstawie informacji przesłanych przez plebanów.
Nie wymienia żadnej z miejscowości o których tutaj mowa, czyli Szynwałdu i Więcborka.
Wniosek jeden - pleban nie wysłał informacji, jakie wsie należały do parafii Więcbork - przekazanie informacji było dobrowolne.

Re: Jaka to parafia?

24 lis 2018, 08:09

Łukasz Bielecki napisał(a):
DankaW napisał(a):Przepraszam,
podałam linki do Szynwałdu położonego w powiecie grudziądzkim,
a chodzi o ten położony w powiecie sępoleńskim. :(

Nie potrafię pomóc, Regestr Diecezjów Czaykowskiego w ogóle nie wymienia takiej miejscowości.


Szynwałd należał wcześniej do par. katolickiej WIęcbork.


Dziękuję
Łukasz - masz na to potwierdzenie czy intuicyjnie tak uważasz?
Też podejrzewam, że Szynwałd należał do parafii Więcbork nim powstała parafia w Wielowiczu, ale nie mam żadnego potwierdzenia.
W księgach z Więcborka nie trafiłem na akta z Szynwałdu.

Pozdrawiam
Sebastian

Re: Jaka to parafia?

24 lis 2018, 09:35

Parafię w Więcborku podaje dla miejscowości Schoenwalde Gemeindelexikon fuer die Provinz Westpreussen z 1895, strona 166.

Do Więcborka należał też sam Wielowicz, a Szynwałd to praktycznie peryferie Wielowicza. Może ksiądz z Więcborka wpisywał Wielowicz zamiast Szynwałdu? W Szynwałdzie mieszkało wg tego spisu w 1898 roku 90 katolików, to dość niewiele.

Re: Jaka to parafia?

24 lis 2018, 09:38

Łukasz Bielecki napisał(a):Parafię w Więcborku podaje dla miejscowości Schoenwalde Gemeindelexikon fuer die Provinz Westpreussen z 1895, strona 166.

Do Więcborka należał też sam Wielowicz, a Szynwałd to praktycznie peryferie Wielowicza. Może ksiądz z Więcborka wpisywał Wielowicz zamiast Szynwałdu? W Szynwałdzie mieszkało wg tego spisu w 1898 roku 90 katolików, to dość niewiele.

Serdecznie dziękuję
Obie miejscowości - Wielowicz i Szynwałd to prawdziwe metropolie ;)

Sebastian

Re: Jaka to parafia?

24 lis 2018, 11:40

Nie do końca, w Szynwałdzie mieszkało w 1885 roku 530 osób, w tym 110 katolików. Te wsie kiedyś były znacznie ludniejsze.
Jak widzisz, do spisu z 1885 roku też zajrzałem, i tam również jako parafia podany jest Więcbork.

Re: Jaka to parafia?

24 lis 2018, 11:56

Łukasz Bielecki napisał(a):Nie do końca, w Szynwałdzie mieszkało w 1885 roku 530 osób, w tym 110 katolików. Te wsie kiedyś były znacznie ludniejsze.
Jak widzisz, do spisu z 1885 roku też zajrzałem, i tam również jako parafia podany jest Więcbork.

Dziękuję Ci za pomoc
Jadę zaraz na cmentarz do Wielowicza poszukać grobów.

Pozdrawiam
Sebastian

Re: Jaka to parafia?

30 lis 2018, 14:49

Grażyna Słupczyńska napisał(a):Agnieszko
Jan Komicz mieszkał u syna Andrzeja (leśniczy)we wsi Jeziorko p.Małyń i tam zmarł w 1825r.( miał 67 lat) pozostała wdowa Anna Dorota Sperling
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 087&y=1491

Pozdrawiam Grażyna


Bardzo Ci dziękuję. Problem jednak w tym, że w Parafii Małyń nie ma interesujących mnie aktów urodzenia, zaś w aktach ślubu tych osób jest informacja, że urodzili się we wsi Jeziorko. Czyżby błąd w aktach ślubu? Albo ksiądz zapomniał wpisać akt urodzenia do księgi? Nie mam już pomysłu gdzie szukać...

Re: Jaka to parafia?

30 lis 2018, 19:03

Agnieszko
Ja też przeszukałam p.Małyń i tych aktów nie znalazłam :(
Miałam w innej parafii taki problem, okazało się,że akt był spisany w księgach łacińskich. W indeksie Ksiądz zaznaczył,że brakuje 5 aktów,które są zapisane w księgach łacińskich.

Pozdrawiam Grażyna

Re: Jaka to parafia?

06 gru 2018, 20:28

Miałem kiedyś podobny problem . Okazało się , że panna młoda urodziła się w tej wsi , która była podana w akcie ślubu, ale jako ewangeliczka i akt się znalazł w parafii ewangelickiej.
Poza tym miejscowości należy szukać na mapach z tamtych czasów oraz w Słowniku Geograficznym Królestwa Polskiego i innych spisach miejscowości.
Pozdrawiam
Janusz

Re: Jaka to parafia?

07 gru 2018, 19:40

Biedronka napisał(a):Dziękuję za podpowiedzi. Poszukuję nazwiska Komicz (Kumicz, Kumitz). Andrzej Komicz po ślubie w Żychlinie wyjechał do wsi Jeziorko, później mieszkał w Lipnicy (parafia Uniejów), a na końcu w Gostkowie (par. Wartkowice). Jego ojciec w tym czasie mieszkał w Małyniu, zmarł w 1825 roku, nie wiem też co się stało z matką - czy ponownie wyszła za mąż, kiedy zmarła? Około 1820 roku Andrzejowi we wsi Jeziorko urodziła się córka Anna Melania, a około 1824 roku syn - Andrzej Erazm. Możliwe, że są tam też akty innych krewnych. Nie mogę też odnaleźć aktu zgonu Andrzeja Komicz (syna Jana Henryka Komicz i Doroty Sperling vel Wróbel, Wroblonka). Zmarł po 1845 roku.


Jan Henryk Komicz, Syn Andrzeja Komicza i Karoliny Fiszerowny po śmierci 23.04.1825 pozostawił żonę Annę Dorotę Sperling oraz dwóch synów: Andrzeja (zamieszkałego Jeziorko) i Augustyna (zamieszkałego Dominikowice).

Z innych źródeł wynika, że Augustyn ożenił się w roku 1820 z Marianną Otocką. Ślub odbył się w parafii Małyń (Akt.10):
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1894&y=230

Jakie nosiła imię i nazwisko małżonka Andrzeja Komicza?
Czy ten Andrzej Komicz może być "Twoim" Andrzejem (Akt.16) ? :
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =350&y=935
oraz (Akt.28):
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 2124&y=283

Re: Jaka to parafia?

07 gru 2018, 21:24

Gregorius napisał(a):
Biedronka napisał(a):Dziękuję za podpowiedzi. Poszukuję nazwiska Komicz (Kumicz, Kumitz). Andrzej Komicz po ślubie w Żychlinie wyjechał do wsi Jeziorko, później mieszkał w Lipnicy (parafia Uniejów), a na końcu w Gostkowie (par. Wartkowice). Jego ojciec w tym czasie mieszkał w Małyniu, zmarł w 1825 roku, nie wiem też co się stało z matką - czy ponownie wyszła za mąż, kiedy zmarła? Około 1820 roku Andrzejowi we wsi Jeziorko urodziła się córka Anna Melania, a około 1824 roku syn - Andrzej Erazm. Możliwe, że są tam też akty innych krewnych. Nie mogę też odnaleźć aktu zgonu Andrzeja Komicz (syna Jana Henryka Komicz i Doroty Sperling vel Wróbel, Wroblonka). Zmarł po 1845 roku.


Jan Henryk Komicz, Syn Andrzeja Komicza i Karoliny Fiszerowny po śmierci 23.04.1825 pozostawił żonę Annę Dorotę Sperling oraz dwóch synów: Andrzeja (zamieszkałego Jeziorko) i Augustyna (zamieszkałego Dominikowice).

Z innych źródeł wynika, że Augustyn ożenił się w roku 1820 z Marianną Otocką. Ślub odbył się w parafii Małyń (Akt.10):
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 1894&y=230

Jakie nosiła imię i nazwisko małżonka Andrzeja Komicza?
Czy ten Andrzej Komicz może być "Twoim" Andrzejem (Akt.16) ? :
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... =350&y=935
oraz (Akt.28):
http://metryki.genealodzy.pl/metryka.ph ... 2124&y=283



Tak, to "mój" Andrzej. Wiem o nim tyle:
urodził się w 1783 roku we wsi Bielewo w parafii ewangelickiej Sandberg (Piaski) - mam nieczytelny akt urodzenia (cały zalany tuszem oraz odpis aktu urodzenia, który dostarczony był do ślubu)
w 1816 roku w parafii ewangelickiej w Żychlinie poślubił Karolinę Elżbietę Cichocką, córkę Erazma Cichockiego i Anny z Ziemęckich - szlachta kalwińska mieszkająca w Liścu Małym)
w 1817 roku w Krągoli w par. ew. Żychlin urodził im się syn Ksawery Józef - mam akt
w 1820, kiedy ślubował jego brat Augustyn i w 1825, kiedy zmarł ich ojciec, Andrzej był leśniczym we wsi Jeziorko
w 1826 roku rodzi się Józef Kazimierz Ferdynand -Andrzej mieszka już w Gostkowie, par. Wartkowice
w 1829 roku rodzi się Tekla Anna, też Gostków
w 1838 roku kiedy ślubuje jego córka Anna Melania z Mateuszem Cyprianem Chrzanowskim, Andrzej mieszka w Gostkowie
w 1839 roku kiedy jego syn Ksawery Józef ślubuje z Julianną Kamińską, Andrzej jest okupnikiem mieszkającym w Lipnicy
w 1840 roku rodzi się Antoni Romuald, Andrzej mieszka w Gostkowie
w 1843 roku ślubuje jego syn Andrzej Erazm z Karoliną Michalską, Andrzej mieszka w Gostkowie
w 1845 roku przy chrzcie wnuka, jak i w akcie zgonu żony, też jest informacja, że mieszka w Gostkowie

W akcie ślubu Anny Melanii, jak i w akcie ślubu Andrzeja Erazma jest informacja, że urodzili się we wsi Jeziorko. Teoretycznie akty urodzenia powinny być w parafii Małyń, tak jak jest tam akt zgonu ewangelika Jana Henryka (ojca Andrzeja), ale ich nie ma.
Karolina Komicz (Cichocka), żona Andrzeja, zmarła w 1845 roku w Górze Bałdrzychowskiej, gdzie przypuszczalnie przebywała u córki (W Górze mieszkała Anna Melania z rodziną), Andrzej mieszkał wówczas w Gostkowie.
Po 1845 roku w żadnym akcie nie znalazłam już Andrzeja. Nie wiem co się z nim stało, gdzie się przeprowadził, gdzie i kiedy zmarł itd.
Andrzej był Wójtem Gminy Gostków i Ner od co najmniej 1838 roku, w 1840 jest Wójtem Gminy Lipnica i właścicielem części tej wsi, a od co najmniej 1843 Wójtem Gminy Gostków.
Od 1843 roku właścicielem Lipnicy jest jego syn - Ksawery, od min. 1848 roku Ksawery jest Wójtem Lipnicy, zaś w aktach od 1853 roku występuje już jako Wójt Gminy Gostków i Ner.

Cały czas szukam:
aktu urodzenia Anny Melanii (ok 1820 roku)
aktu urodzenia Andrzeja Erazma (ok 1824 roku)
aktu zgonu Andrzeja (po 1845 roku)
aktu zgonu matki Andrzeja - Anny Doroty Sperling (Wróbel) - nie wiem co się z nią działo po 1825 roku, kiedy zmarł jej mąż Jan Henryk, czy ponownie wyszła za mąż? Gdzie i kiedy zmarła?

Za dotychczas okazaną pomoc i zainteresowanie tematem, wszystkim bardzo dziękuję :)

Re: Jaka to parafia?

12 gru 2018, 19:47

Dokładnie - Walenty Jacoszek to mój pradziadek :)
Mam trochę informacji o mieszkańcach Chwałowa (w tym Łuczakach i Stawskich) jeżeli jest Pani zainteresowana - proszę zadawać pytania, może uda mi się pomóc.
Pozdrawiam
Karolina

Aleksandra 1916 napisał(a):
karolcia2704 napisał(a): Z informacji, które posiadam Chwałów do 1935 należał do parafii Pogorzelica, a od 1936 do parafii Kretków.

Witam
Karolino dziękuję za odpowiedź. Szkoda że ta zmiana nastąpiła tak późno, bo z parafii Pogorzelica jest bardzo niewiele danych z XIX wieku, Kretków natomiast ma dość dużo.
Poszukuję wszelkich wiadomości o rodzinach Łuczaków i Stawskich z Chwałowa

Karolino chyba dobrze kojarzę, że Walenty Jacoszek autor "Pamiętników chłopów" seria 2 (które przeczytałam jednym tchem) to Twój pradziadek?

pozdrawiam
Aleksandra

Re: Jaka to parafia?

14 gru 2018, 22:47

Dzień dobry,
Czy orientuje się ktoś z Państwa, do której parafii należał w XVIII-XIX wieku Guźlin (kujawsko-pomrskie)? Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Paulina

Re: Jaka to parafia?

14 gru 2018, 23:25

MarJa napisał(a):Dzień dobry,
Czy orientuje się ktoś z Państwa, do której parafii należał w XVIII-XIX wieku Guźlin (kujawsko-pomrskie)? Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Paulina

Regestr Diecezjów Franciszka Czaykowskiego 1783-1784
str. 840
Diecezja Włocławska
Parafia Brzescie Kuiawskie miasto z należącemi w w. i p. brzesko kuiawskim
Guzlin Brzescie Kuiawskie miasto

Re: Jaka to parafia?

17 gru 2018, 11:57

Witam,
Parafia ewangelicka w Grodzisku Wlkp. powstała w 1788 roku, a do jakiej parafii mogły należeć Białe Olędry (obecnie biała Wieś) przed powstaniem tej parafii?

Re: Jaka to parafia?

17 gru 2018, 12:25

Nowy Tomyśl lub Rakoniewice.
Ale wpisy chrztów mogły się także pojawić w parafiach katolickich okolicznych.

Re: Jaka to parafia?

17 gru 2018, 15:53

Dziękuję Piotrze. Sprawdzę najpierw katolickie Grodziska.

Re: Jaka to parafia?

17 gru 2018, 17:47

Bardziej niż Grodzisk Wlkp, to chyba jednak sąsiedni Bukowiec z katolickich.

Re: Jaka to parafia?

17 gru 2018, 20:32

Dzięki.
Pewnie będzie problem z odnalezieniem aktu urodzenia Anny Rosiny Pawłowskiej. Z aktu ślubu w par. ewangelickiej w Szamotułach wynika, że urodziła się w 1790 roku, odnotowane też tam są chrzty jej rodzeństwa. Jej rodzice przenieśli się do Gorgoszewa (Olędy/Huby Gorgoszewskie) koło Młodaska w 1792 roku, ale akt zgonu jej dziadka jest w księgach par. ew. Grodziska (zmarł i został pochowany w Białych Olędrach), więc pewnie stamtąd przybyli. W księgach Grodziska (od roku 1788) nie ma jej aktu urodzenia, więc mogła być starsza niż podano w akcie ślubu. W księgach par. ew. Szamotuły też jej nie ma. Parafię kat. w Bytyniu sam indeksowałem, tak jak Wilczynę - brak wpisu.
Co ciekawe, nie ma w par. ew. w Szamotułach aktów zgonu jej rodziców, a po nich przejęła ona wraz z mężem Krystianem Grajzerem (katolikiem) gospodarstwo w Gorgoszewie. Urodziła się tam jeszcze moja babcia w 1904 roku, ale już z domu Siełacz.

Re: Jaka to parafia?

26 gru 2018, 09:29

Chciałem podziękować Łukaszowi i Piotrowi, dzięki Waszej pomocy udało mi się odnaleźć akt urodzenia/chrztu Anny Rosiny Pawłowskiej w księdze urodzeń par. Bukowiec - chrzest 20.07.1788r.
Teraz muszę jeszcze odnaleźć akt ślubu jej rodziców i ich akty urodzenia.

Re: Jaka to parafia?

26 gru 2018, 12:42

Fajnie że była w tym Bukowcu. Zawsze warto szukać w parafiach katolickich, wpisy luteran zdarzają się w nich sporadycznie nawet około 1830.

Re: Jaka to parafia?

26 gru 2018, 12:57

Łukasz Bielecki napisał(a):Fajnie że była w tym Bukowcu. Zawsze warto szukać w parafiach katolickich, wpisy luteran zdarzają się w nich sporadycznie nawet około 1830.


Niestety, aktów urodzenia rodziców nie znalazłem, może choć akt małżeństwa będzie.

Re: Jaka to parafia?

30 gru 2018, 14:30

Do jakiej parafii należała na przełomie XVIII/XIX wieku wieś Betkowo? Dziś jest to parafa Stare Oborzyska. (gmina Czempiń).

Re: Jaka to parafia?

30 gru 2018, 15:18

Parafia Wyskoć
Pozdrawiam

Re: Jaka to parafia?

30 gru 2018, 17:11

Bardzo dziękuję...

Tak przypuszczałam... Szukam pewnego aktu i niestety go tam nie mogę odnaleźć, więc pomyślałam, że to może jakaś inna parafia jednak była...

Pozdrawiam

Re: Jaka to parafia?

05 sty 2019, 18:50

Witam,
Proszę o informację, jakie były parafie ewangelickie w II poł. XVIII wieku w okolicach Szubina.

Re: Jaka to parafia?

13 sty 2019, 20:08

Do jakiej parafii należał przed 1875 rokiem Machcin?

Re: Jaka to parafia?

13 sty 2019, 20:27

Dłużyna

Re: Jaka to parafia?

24 sty 2019, 20:45

Witam, do jakiej parafii należał Pęgów (województwo łódzkie) przed 1817 rokiem? Mam akta od 1817 roku - parafia Wielenin (AP Konin) i od 1856 roku też Wielenin (AP Łódź). Nie wiem czy przed 1817 r. to też była Parafia Wielenin, ale akta się nie zachowały czy też był on w innej parafii?

Górka powiat śremski

24 sty 2019, 20:59

Witam !
Miejscowość Górka w powiecie śremskim , do jakiej parafii należała w roku 1790.
Dziękuję za informację - pozdrawiam!


Marek

Re: Górka powiat śremski

24 sty 2019, 21:30

Parafia Brodnica

Re: Jaka to parafia?

29 sty 2019, 23:19

Drodzy Państwo,
do jakiej parafii należało Malino w XVIII wieku, ongiś osobna wieś, dziś część Opola. Wg mojej wiedzy Groszowice, proszę o potwierdzenie.

Pozdrawiam,
Jakub

Re: Jaka to parafia?

02 lut 2019, 21:28

Witam.
Do jakiej parafii należy ul.Głogowa w Poznaniu?

Re: Jaka to parafia?

03 lut 2019, 08:07

Parafia św. Trójcy https://www.um.poznan.pl/mim/plan/plan.html?mtype=parishes

Re: Jaka to parafia?

03 lut 2019, 12:03

Prosze o pomoc: Kopojno pow. Słupca to parafia Zagórów czy Trąbczyn ?

Re: Jaka to parafia?

03 lut 2019, 12:22

Paweł Wietrzykowski napisał(a):Prosze o pomoc: Kopojno pow. Słupca to parafia Zagórów czy Trąbczyn ?

Zagórów
Pozdrawiam

Re: Jaka to parafia?

03 lut 2019, 13:08

Dziękuję :)

Re: Jaka to parafia?

04 lut 2019, 18:02

Paweł Wietrzykowski napisał(a):Parafia św. Trójcy https://www.um.poznan.pl/mim/plan/plan.html?mtype=parishes

Dzięki. Nie wiedziałem że tutaj można wyszukać.
Odpowiedz