Wymiana doświadczeń pomiędzy genealogami, dyskusje ogólne na tematy genealogiczne i historyczne, dane dotyczące parafii, archiwów, ciekawych stron, itd
Odpowiedz

Excel

27 paź 2009, 23:35

Moi drodzy.
Jestem komputerowym samoukiem, jak większość z nas w tym przedziale wiekowym.
Podpowiedzcie proszę, jak zmienić w Excelu przy indeksacji małżeństw małe litery na duże w całej kolumnie. ( dot. imion i nazwisk)
Na Forgenie trafiłam kiedyś na post, gdzie była mowa o takiej funkcji, ale jak teraz potrzebuję, to nie mogę na niego trafić, a poprawiać ręcznie :?: - to mi sie nie uśmiecha :?
Zaznaczam, że nie potrafię układać skomplikowanych formuł, radzę sobie tylko z podstawowymi - typu autosuma, dodawanie komórek, odejmowanie , mnożenie i dzielenie. Pozostałe to czarna magia.
No ale jak będzie konieczne to przeklepię całą indeksację.

Re: Excel

28 paź 2009, 00:45

Danusiu, Jezeli powiedzmy w kolumnie A masz male literki i chcesz w kolumnie B miec wszystkie duze literki wpisz tam w okienku B1 =upper(a1) i pociagnij do dolu by wszyskie klatki z kolumny A sie zmienily na duze literki.
Jak chcesz by tylko pierwsze literki nazwiska i imiona sie zmienily na duze literki to w B1 wpisz =proper(A1). To dziala z duzych i malych czcionek.
Jak bedziesz miala nadal trudnosci do przeslij do mnie ja to chetnie zrobie.

Re: Excel

28 paź 2009, 06:45

Krzysztof Dobrzynski napisał(a): male literki i chcesz w kolumnie B miec wszystkie duze literki wpisz tam w okienku B1 =upper(a1) i pociagnij do dolu by wszyskie klatki z kolumny A sie zmienily na duze literki.
...by tylko pierwsze literki nazwiska i imiona sie zmienily na duze literki to w B1 wpisz =proper(A1).

Witaj Krzysiu.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie.Ja się wyspałam więc zaraz PRÓBA.
Wpisałam drugą formułę w komórkę B1 i : =proper(A1) zmieniło się na #NAZWA?