Tutaj prosimy umieszczać wszelkie prośby o lokalizację miejscowości, parafii, USC, prośby o odszukanie dokumentów w archiwach, znaczenie nazwisk itp.
Odpowiedz

Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 01:16

Przede wszystkim WITAM wszystkich jako świeżo zarejestrowany użytkownik.

Obserwowałam forum od pewnego czasu, a dziś postanowiłam włączyć się do społeczności Gniazda.
I już na samym początku zwracam się do Was - doświadczonych genealogów praktykujących - z prośbą:

Publikacje na WBC czasem otwierają się bez problemów, ale na ogół wymagany jest program djvu.
Zainstalowałam potrzebne aplikacje, jednak otwierane strony są puste, bez tekstu :(
Dotyczy to różnych opracowań, nie jednego.

Proszę doradzić, gdzie tkwić może mój błąd; co podpowiada Wam Wasze doświadczenie; coś ominęłam? (wykonałam przy instalacji wszelkie polecane czynności); a może nie każdy program dedykowany jako djvu nadaje się do czytania biblioteki WBC?

Dotychczas radziłam sobie z instalacją różnych programów, a tu porażka (tak to odbieram).

Z góry dziękuję za ew. wskazówki
i pozdrawiam
- Krystyna

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 03:51

Krysiu - pisze z wlasnego podworka, mam ten sam problem ale temu jest u mnie winny moj
browser czyli przegladarka. Mam Firefox i po przedostatnim update na wersje
21.0 chyba o ile pamietam, przegladanie w WBC i innych bibliotekach, dokumentow przy pomocy programu
DJVu jest niemozliwe. Jest natomiast mozliwe w przegladarce Internet Explorer i nie mam tutaj zadnych
problemow.
Pare dni temu pokazala sie nowa wersja Firefoxa i przypominaja mi abym zrobila update ale od razu
informuja, ze Symantec Norton antywirusowy program nie wspolpracuje z ta wersja Firefox 22.0 czyli
narazie pozostane z wersja obecna i niczego zmieniac nie bede dopoki oni sobie tego wszystkiego
nie dopracuja.

Moze jak masz Firefoxa to masz ten sam problem co ja ?
Przegladaj w Internet Explorer jesli mozesz.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 08:51

U mnie też wystarczyło użyć innej przeglądarki - Explorera
Kasia

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 08:55

Proponuję zainstalować najnowszą wersję wtyczki stąd:
http://www.djvu.com.pl/download/DjVuBro ... r31831.msi
Działa też z aktualną wersją Firefox 22.0

Publikacje z WBC przegląda się znacznie wygodniej po zapisaniu ich jako pliki na naszym komputerze.
W lewym górnym rogu jest ikona 'dyskietki' która to umożliwia, dalej wybieramy 'Scalony' i wskazujemy miejsce na naszym dysku.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 15:18

Miałam ten sam problem. Odinstalowałam nowego Firefoxa i wróciłam do starego-wszystko działa jak należy.Na WBC po kilku dniach przeczytałam komunikat-nie zastosowałam się do tej instrukcji, bo mimo wszystko mam obawy, że znowu zaczną się kłopoty-ale odważniejszym przekazuję ten komunikat.

Uwaga dla użytkowników przeglądarki Firefox
05.06.2013
Po aktualizacji przeglądarki Firefox do najnowszej wersji 21, wielu użytkowników ma problem z wyświetlaniem dokumentów DjVu przy pomocy zaawansowanej wtyczki. Wynika to stąd, że w nowej wersji Firefox zmieniły się katalogi, w których są przechowywane wtyczki, ale wtyczki nie są przenoszone podczas aktualizacji. Aby rozwiązać ten problem, należy przenieść te wtyczki ręcznie.
1. Aby wykonać przeniesienie, należy otworzyć katalog, w którym jest zainstalowana przeglądarka. W systemach Windows zwykle wystarczy otworzyć Mój Komputer i wpisać w pasku adresu ścieżkę:
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox
Jeśli taki katalog nie istnieje, można spróbować:
C:\Program Files\Mozilla Firefox
2. W katalogu tym znajduje się katalog Plugins oraz katalog browser. Należy chwycić i przeciągnąć katalog Plugins na katalog browser, aby go przenieść. Wymienione pliki są dodatkowo zabezpieczone w systemach Windows, więc aby dało się je przenieść, zalogowany użytkownik musi mieć prawa administratora.
3. Należy zamknąć przeglądarkę Firefox i uruchomić ją ponownie. Od tego momentu wtyczka DjVu powinna znów działać.
Jeśli z jakichś względów nie można wykonać powyższej operacji, zalecamy skorzystanie z innych przeglądarek, jak Google Chrome lub Internet Explorer.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 16:47

Powrót do starszych wersji przeglądarki bez względu na to czy jest to IE, Firefox, Chrome czy cośkolwiek innego nie jest najlepszym pomysłem.

Mając na uwadze bezpieczeństwo warto aktualizować przeglądarki (IE, Firefox, Chrome i inne) do najnowszych wersji.
Podobnie z aktualizowaniem wtyczek czyli np: Adobe Flash Player, Java czy Adobe Reader, DJVu.
Większość ataków na nasze komputery korzysta z błędów tych programów, błędy te są 'łatane' najszybciej dla wersji najbardziej aktualnych.
Warto więc zezwalać na instalację aktualizacji które są najczęściej automatycznie pobierane i tylko pytają nas o zgodę aby się zainstalować.

Nic nie pomogą tutaj programy antywirusowe.
Dziur w: systemach (np. Windows, etc), przeglądarkach (IE, Firefox, Chrome, etc), wtyczkach (Java, Flash Player) żadne programy antywirusowe nie są w stanie załatać.

Instalacja wtyczki DJVu z linku jaki podałem wydaje się powinna rozwiązać problemy przy korzystaniu z WBC.
Jeżeli byłoby inaczej proszę o informację - na forum czy PW.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 17:27

Tomku, z pewnością masz rację jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Jednak ostatnie zdanie w komunikacie WBC zniechęciło mnie do "przeciągania" Katalogu Plugins Jeśli z jakichś względów nie można wykonać powyższej operacji, zalecamy skorzystanie z innych przeglądarek, jak Google Chrome lub Internet Explorer. Nim wróciłam do starszej wersji Firefoxa usiłowałam czytać w WBC w Internet Explorer i tez otwierały się tylko białe strony-no więc gdzie tu jest prawda?A poza tym co będzie z innymi programami w komputerze jeżeli ten Plugins będzie na Browserze a nie na swoim miejscu?

Zainstalować wtyczkę z linku, który podałeś. Tylko jak?-tak po prostu, czy jeszcze ją gdzieś przenosić, czy wszystko "zrobi się" samo przy instalowaniu. Mam Windows XP. Mam wtyczkę LizardTechDjvu 6.1.4.2013.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 17:49

Genowefa napisał(a):Zainstalować wtyczkę z linku, który podałeś. Tylko jak?-tak po prostu, czy jeszcze ją gdzieś przenosić, czy wszystko "zrobi się" samo przy instalowaniu. Mam Windows XP. Mam wtyczkę LizardTechDjvu 6.1.4.2013.
Bożeno,
Link jaki podałem jest do najnowszej wersji wtyczki DJVu 6.1.4.31831.
Kliknięcie w link spowoduje jej pobranie, dalej trzeba uruchomić pobrany program.
Najczęściej przeglądarka pyta co zrobić - uruchomić czy zapisać na dysku.
Najprościej wybrać 'uruchomić', jeżeli się jednak zapisze na dysku wystarczy kliknąć 2x na pobranym pliku co da taki sam efekt.

Nic nie trzeba przenosić, wszystko zrobi się 'z automatu'.

Przepis jaki podałeś zapewne dotyczył 'okresu przejściowego'.
Jak jest nowa wersja przeglądarki to inni (np. DJVu) muszą sprawdzić czy ich program z nią działa.
Jak by nie było potrzebują trochę czasu aby usunąć ewentualne niezgodności.

Najnowsze wersje wtyczki DJVu są zawsze dostępne na górze tej strony:
http://www.djvu.com.pl/download.php

Jak nie zadziała można się cofnąć do starszej wersji przeglądarki ale już po miesiącu jedno i drugie powinno ze sobą 'gadać' bez problemu.

Trzymanie się przez lata starej wersji przeglądarki i starych wtyczek (m.in..DJVu) jest sporym ryzykiem co do bezpieczeństwa komputera - głównie na to chciałem zwrócić uwagę w moim poprzednim wpisie :-)

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 18:39

Bardzo Wszystkim dziękuję za odzew!

Faktycznie, korzystam głównie z Firefoksa. I jest to obecnie wersja 22.
Przeszłam na IE - i nic.

Zainstalowałam wszelkie sugerowane na WBC pluginy (Lizard itp.). I nic.
WBC sugeruje zainstalować Javę - zainstalowałam. A tu polecenie weryfikacji, ale w okienku pojawia się ostrzeżenie, że może to być groźne dla Twojego komputera etc., więc zrezygnowałam z tego. Ale dalej nic.
Wróciłam - "poddałam się weryfikacji" - i coś zaskoczyło, ale... należało zezwolić na uruchomienie dodatku Active X.
Cóż było robić, zezwoliłam.
Teraz działa :)
Może już na stałe.

pozdrawiam
- Krystyna

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 18:53

Krystyna z Kujaw napisał(a):Teraz działa :)
Jak działa z najnowszą wersją Firefox to już nic nie zmieniaj, nic nie instaluj na dzisiaj i ciesz się dostępem do WBC :-)

Sugerowana na stronach WBC instalacja Java nie jest konieczna jeżeli korzysta się z Windows i zainstaluje wtyczkę do której podałem linka.
WBC nie aktualizuje, niestety, na bieżąco linków do programów obsługujących DJVu - stąd pewnie część problemów.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 19:38

Działa równo na IE.

Na Firefoksie trzeba za każdym razem uruchamiać "groźną" wtyczkę :/

Nie można mieć wszystkiego :)

pozdrawiam
- Krystyna

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 19:58

Krystyna z Kujaw napisał(a):Na Firefoksie trzeba za każdym razem uruchamiać "groźną" wtyczkę :/

Rada z internetu
https://support.mozilla.org/pl/kb/jak-k ... ablokowana

A u mnie jest tak z wtyczkami
Obrazek
Nie wiem co z tym zrobić. Usiłowałam aktualizować Javę i nic.

Natomiast zainstalowałam wtyczkę z linku podanego przez Tomka, zaktualizowałam Firefoxa do ostatniej wersji i w WBC wszystko działa jak należy.Dziękuję.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 22:03

Genowefa napisał(a):Tomku, z pewnością masz rację jeżeli chodzi o bezpieczeństwo. Jednak ostatnie zdanie w komunikacie WBC zniechęciło mnie do "przeciągania" Katalogu Plugins Jeśli z jakichś względów nie można wykonać powyższej operacji, zalecamy skorzystanie z innych przeglądarek, jak Google Chrome lub Internet Explorer. Nim wróciłam do starszej wersji Firefoxa usiłowałam czytać w WBC w Internet Explorer i tez otwierały się tylko białe strony-no więc gdzie tu jest prawda?A poza tym co będzie z innymi programami w komputerze jeżeli ten Plugins będzie na Browserze a nie na swoim miejscu?

Zainstalować wtyczkę z linku, który podałeś. Tylko jak?-tak po prostu, czy jeszcze ją gdzieś przenosić, czy wszystko "zrobi się" samo przy instalowaniu. Mam Windows XP. Mam wtyczkę LizardTechDjvu 6.1.4.2013.


Ja przeniosłem foldery i wszystko działa bez problemu :)

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 23:31

Ja niestety nie umiem sobie poradzić. Cokolwiek zrobię, to i tak WBC nie działa.
Grażyna

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2013, 23:47

Z drżącym sercem ;) także zainstalowałam to, co podał Tomek.
Teraz jest OK i na IE i na Foksie.

Jesteście wielcy! Dzięki!
- Krystyna

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 sie 2013, 18:06

Witam.
Ja trochę w innym temacie , ale również technicznym. Proszę mi wytłumaczyć dlaczego przy przeszukiwaniu w BASI aktów parafii Brudzew, nie mogę powiększyć skanu danego aktu? Sprawdziłam w innych, też nie działa przycisk powiększający dany skan. Co mam zrobić? Wcześniej było dobrze,tzn. dzisiaj we wcześniejszych godzinach.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

18 mar 2017, 15:36

Przez ostatnie kilka dni, przy wpisywaniu hasla przy logowaniu wyskakuje
u mnie informacja: This connection is not secure, logins entered here
could be compromised. I nizej - Learn more - na co mozna klikac ale tego nie robie
bo nie chce jakiegos wirusa.
Jesli polaczenie nie jest bezpieczne i hasla moga nie byc bezpieczne to niedobrze.
Cos tam bylo ostatnio czytalam Maciej pisal, o co to chodzi ?
Mam wszystko zabezpieczone, up to date, zadnych wirusow itp. Mam Firefox takze
na czasie. Prosze admina o wyjasnienie.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

18 mar 2017, 16:45

Juz wiem o co chodzi, stronka Gniazda nie uzywa HTTPS i Firefox
daje mi o tym znac.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

19 mar 2017, 09:38

Witam,
czy u Państwa wszystko w porządku z Geneteką? http://www.geneteka.genealodzy.pl/
u mnie po wpisaniu jakiegokolwiek nazwiska nic nie wyszukuje.
Za podpowiedź z góry dziękuję
Grzegorz

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

19 mar 2017, 09:50

Podany link kieruje do wyszukiwarki parafii a nie nazwisk.
Nazwiska szukamy tutaj:http://www.geneteka.genealodzy.pl/index.php?op=se&lang=pol

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

19 mar 2017, 09:56

Wszystko jasne ;)
Dziękuję za pomoc Ryszardzie!
Grzegorz

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

30 kwi 2017, 13:10

Witam.
Mam pytanie dot.szukania na szukajwarchiwach.pl - co oznacza nr np.53/474/19.3/14755, czy to jest nr zespołu, jednostki , serii, czy też wszystko razem?
Jak wyszukać po tym numerze odpowiedni skan? Co trzeba zaznaczyć przy wyszukiwaniu ?

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

30 kwi 2017, 14:38

Gosia53 napisał(a):Witam.
Mam pytanie dot.szukania na szukajwarchiwach.pl - co oznacza nr np.53/474/19.3/14755, czy to jest nr zespołu, jednostki , serii, czy też wszystko razem?
Jak wyszukać po tym numerze odpowiedni skan? Co trzeba zaznaczyć przy wyszukiwaniu ?


Gosiu, to jest pełna sygnatura konkretnej jednostki archiwalnej (archiwum/zespół/seria/jednostka). Możesz ten numer wkleić w pole wyszukiwania na stronie szukajwarchiwach.pl i zostaniesz przekierowana do odpowiedniej jednostki. Niestety, po tym numerze nie odszukasz konkretnego skanu, ponieważ nie zawiera on takiej informacji - jak już wspomniałem wyżej, jest to tylko numer jednostki.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

30 kwi 2017, 15:22

witam,
taki adres z danymi otrzymałem...

http://szukajwarchiwach.pl/search?q=53% ... .3%2F14755

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

30 kwi 2017, 17:57

Witam.
Dziękuję Wam - rozjaśniło mi się już wszystko. Wiem, że trzeba albo szukać skan po skanie, albo szukać konkretnego skanu. Nr skanów znam, skany mam, linki mam. Chodziło mi o to, co mam podać w odnośniku dot.dokumentacji w moim opisie drzewka. Żeby było jasne i czytelne dla potomnych. Próbowałam na szukajwarchiwach.pl wpisywać różnie numer i jakoś mi nie wychodziło. Teraz wiem, że trzeba wpisać cały numer i później wybrać skan.
Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 10:35

Witam.
Mam pytanie - czy na szukajwarchiwach.pl jest jakaś awaria? Pokazuje mi " witryna nieosiągalna", przy każdym linku czy też wejściu na stronę.
Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzat

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 10:40

Mnie strona wchodzi bez problemu i bardzo szybko

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 11:02

Czyli u mnie coś nie tak, ale tylko z tą stroną mam problem.
Dziękuję za szybką reakcję :D

Kaniewska Małgorzata.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 11:10

Pomoc odnośnie szukajwarchiwach.pl już nieaktualna.
Teraz wchodzi bez problemu. Odwiesiło się .
Dziękuję i pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 17:42

Witam.
Jednak nadal mam problem z wejściem na szukajwarchiwach, linki też nie działają. Google Chrome.
Jaka może być tego przyczyna?
Proszę o pomoc.
Dziękuję.
Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 18:57

Wyczyść pamięć przeglądarki: Ctrl + Shift + Del

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

02 cze 2017, 21:37

Paweł Wietrzykowski napisał(a):Wyczyść pamięć przeglądarki: Ctrl + Shift + Del

Mam taki sam problem, dzisiaj ani razu nie mogłem odwiedzić SZWA. Czyszczenie pamięci przeglądarki nie daje żadnego efektu, próbowałem innymi przeglądarkami i efekt taki sam czyli zero wczytywania strony: "Przekroczono limit czasu połączenia".

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

03 cze 2017, 08:41

Witam.
Pawle, dziękuję za pomoc. Zanim wyczyściłam przeglądarkę, spróbowałam jeszcze raz wejść na SZWA. Dzisiaj wszystko działa, strona, linki. Z wpisu na forum widzę, że nie tylko ja miałam taki problem, chyba jednak coś było nie tak. Na wszelki wypadek zapamiętam Twoją radę odnośnie wyczyszczenia przeglądarki.
Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

03 cze 2017, 12:54

:lol: No to teraz padło na mnie. SzWA leży i nie odpowiada na pingi. Oznacza to, że serwer póki co 'padł chwilowo'

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

03 cze 2017, 13:08

Witam.

U mnie to samo od wczoraj.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

03 cze 2017, 17:56

I mnie też znowu SZWA nie działa.

Kaniewska Małgorzata.

Re: Pomoc techniczna - potrzebna

09 lip 2017, 23:01

Witam.
Mam problem z pw. Nie chce się wysłać, odebraną pokazuje jako nieodebraną, albo odwrotnie, wyświetla się napis- error, wystąpił problem ogólny strony. Proszę o pomoc- czy to u mnie coś?
Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata .
Odpowiedz